Vi har 30 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.


För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.


För att starta en retur kan du kontakta oss på kundservice@luxlum.se

Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.


Du kan alltid kontakta oss för alla returfrågor på kundservice@luxlum.se.



Skador och problem

Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.



Undantag / engångsartiklar

Vissa typer av varor kan inte returneras, som ömtåliga varor (som mat, blommor eller växter), anpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga föremål) och personliga vårdprodukter (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer för farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.


Tyvärr kan vi inte ta emot returer på reavaror eller presentkort.



Utbyten

Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.



Europeiska unionen 14 dagars ångerfrist

Oavsett ovanstående, om varan skickas till Europeiska Unionen, har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.



Återbetalningar

Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.

Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på kundservice@luxlum.se.


Denna integritetspolicy beskriver hur luxlum.se (”Sajten” eller “vi”) samlar in, använder och avslöjar din personliga information när du besöker eller gör ett köp från webbplatsen.


Kontakt

Efter att ha granskat denna policy, om du har ytterligare frågor, vill ha mer information om vår sekretesspraxis eller vill göra ett klagomål, vänligen kontakta oss via e-post på kundservice@luxlum.se eller per post med hjälp av uppgifterna nedan:



Insamling av personlig information

När du besöker webbplatsen samlar vi in ​​viss information om din enhet, din interaktion med webbplatsen och information som är nödvändig för att behandla dina köp. Vi kan också samla in ytterligare information om du kontaktar oss för kundsupport. I denna integritetspolicy hänvisar vi till all information om en identifierbar individ (inklusive informationen nedan) som "Personlig information". Se listan nedan för mer information om vilken personlig information vi samlar in och varför.


Enhetsinformation

Syftet med insamlingen: att ladda webbplatsen korrekt för dig och att utföra analyser av webbplatsanvändning för att optimera vår webbplats.

Insamlingskälla: Samlas in automatiskt när du går in på vår webbplats med hjälp av cookies, loggfiler, webbsignaler, taggar eller pixlar [LÄGG TILL ELLER DRIFTER AV ALLA ANNAN ANVÄND SPÅRNINGSTEKNOLOGI].

Avslöjande för affärsändamål: delas med vår processor Shopify [LÄGG TILL EVENTUELLA ANDRA LEVERANTÖRER SOM DU DELAR DENNA INFORMATION MED].

Personlig information som samlas in: version av webbläsare, IP-adress, tidszon, cookieinformation, vilka webbplatser eller produkter du tittar på, söktermer och hur du interagerar med webbplatsen

Beställningsinformation

Syftet med insamlingen: att tillhandahålla produkter eller tjänster till dig för att uppfylla vårt avtal, att behandla din betalningsinformation, ordna med frakt och förse dig med fakturor och/eller orderbekräftelser, kommunicera med dig, screena våra beställningar för potentiell risk eller bedrägeri, och när det är i linje med de preferenser du har delat med oss, förse dig med information eller reklam som rör våra produkter eller tjänster.

Insamlingskälla: hämtas från dig.

Translation missing: en.general.search.loading